کوروش کوروش ، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره

با تو بودن خوب است...

یک روز خوب ۴ تیر ۹۸ کنار حمیدرضا و کوروش

مطلبی که به نظرم خیـــــــــــیلی خوبه! خیلی دوسش دارم. از وبلاگ یک جای دنج

1391/10/29 3:02
نویسنده : مامانی
362 بازدید
اشتراک گذاری

9 رفتاری که شما را شادتر میکند:

1-همیشه تلاش کنید تا به انتظاراتتون از زندگی شکل بدید..درواقع زندگی با انتظارات ماست که ادامه داره.صبح که از خواب بیدار میشید به این فکر کنید گه زندگی قراره یه سورپرایز فوق العاده براتون داشته باشه و به انتظار اون، روزتون رو سپری کنید و در طول روز مدام به این فکر کنید که  سوپرایز امروزم چی میتونه باشه؟

2-زمانی رو برای برنامه ریزی و اولویت بندی کارهاتون اختصاص بدید..یکی از چیزهایی که به شما استرس وارد میکنه فکر کردن به حجم کارهای زیادیه که برای انجام دادن دارید.پس بهتره بجای آزار دادن خودتون یکی یکی بر اساس اولویتها آنها را انجام بدید. اگه امروز فقط یکی از آنها را انجام بدید به این معنیه که دارید لحظه به لحظه به هدفتون نزدیک میشید.

3-به هر کسی که ملاقات میکنید یک هدیه بدهید.(من به این مورد واقعا ایمان دارم)منظور از هدیه، یک چیز کادو پیچ شده نیست در واقع لبخند گرم شما، یه تشکر صمیمانه و یه رفتار حاکی از تشکر میتونه باعث خوشحالی اطرافیانتون بشه.هیچوقت هیچ شخصی رو بدون اینکه به اون هدیه ای بدهید رها نکنید.آرامش ذهنی گاهی با چیزهایی به ظاهر بی ارزش بدست می آید.

4-مکالمه های تنش زا را عوض کنید.بحث کردن در مورد چیزهایی مثل سیاست و مذهب به جایی نمی رسه و بیشتر ما را در برابر چیزهایی که توان تغییر آن را نداریم آزرده می کنه.در همچین مواقعی با گفتن اینکه"بحث کردن در مورد این موضوعات باعث سردرد من میشه" سعی کنید موضوع رو عوض کنید.

5-بر این باور باشید که مردم نیت های خوبی دارند.از اونجایی که شما نمی تونید ذهن مردم رو بخونید بنابراین نمی تونید مطمئن بشید که پشت رفتارهای اونا چه چیزی نهفته است.تصور  اینکه نیت های مردم منفی است زندگی را برای ما غیر قابل تحمل میکند در حالیکه تصور مثبت از نیت مردم به شما صلح و آرامش می دهد.

6-غذاهای با کیفیت را آرام بخورید.گاهی مجبوریم بعضی از غذاهای ارزشمند رو سریع بخوریم و به کارمون برسیم.حداقل یکبار در روز غذاهای خوشمزه مثل یه تیکه از یه پنیر خوب یا یه شکلات لذیذ رو بخورید.روی اون تمرکز کنید بچشید و  مزه مزه کنید.

7-بزرگترین دشمن شادی، نگرانی در مورد مسائلی ست که از کنترل شما خارج است.وقتی تمام توانتان را برای انجام کاری می گذارید معمولا چیز ببشتر از اونی که انجام دادی وجود نداره.بهتره روی کاری که دارید انجام میدید تمرکز کنید و نگران پیشامدهایی که فقط ممکنه که اتفاق بیافته نباشید.

8-تلویزیون را خاموش کنید.در خیلی از خانواده ها تلویزیون در حالی روشن است که همه مشغول انجام کاری هستند .بک گرند صدای تلویزیون میتونه در ضمیر ناخوداگاه شما تاثیر بزاره و خیلی از اونا احساس نارضایتی از زندگی رو در شما بوجود میاره.

9- در پایان هر روز سپاسگذار باشید.قبل از اینکه به تخت خوابتان بروید، حداقل یکی از کارهای جالبی رو که در طول روز اتفاق افتاده رو بنویسید.اون اتفاق میتونه یک چیز ساده مثل خنداندن یک کودک یا یک چیز بزرگ مثل معامله میلیون دلاری باشه.هر چه که هست باید بابت اون روز سپاسگذار باشید چون یک روز،دیگه هرگز تکرار نخواهد شد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)