کوروش کوروش ، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 15 روز سن داره

با تو بودن خوب است...

یک روز خوب ۴ تیر ۹۸ کنار حمیدرضا و کوروش

2 شنبه ( پیتزا پزون )

1391/10/18 14:45
نویسنده : مامانی
521 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز عصر میخواستم کوروشُ ببرم حموم, همه وسایلشم آماده کرده بودم ولی دیدم آب گرم کن خاموشِ! منتظر شدم محمد بیاد روشنش کنه! بعد ببرمش! وقتی محمد اومد اول شام خوردیم بعد کوروشُ

بردم حموم و بعدش 5 کیلو استخون دنده گوسفندی که محمد گرفته بود ( همیشه میگیریم ) شستمشون و ریختمشون تو زودپز تا صبح بجوشه! برای به دست اومدن آب قلم. خیلی مقویه! استخونا رو پر میکنه, خیلی ام غذا رو خوشمزه میکنه! هم برای خودمون استفاده میکنم هم کوروش! بعدم برای ناهار امروز خمیر پیتزا درست کردم.بعدم نشستم یه تیکه از فیلمی که

گل.شی.فته. فرا.ها.نی جدیدا در نقش یه زن افغان بازی کرده رو دیدم.

خوشم اومد از فیلمش حالا وقت کنم سر فرصت میشینم میبینمش!

صبح بعد از خوردن صبحانه یه سینه مرغُ گذاشتم بپزه و استخونای توی زودپزُ صاف کردم و دوباره توشون

آّب ریختم تا برای 5 ساعت دیگه بجوشه! نمی دونین وقتی این آب میبنده چی میشه! یه ژله خیلی سفت

با یک بند انگشت روغن روش! روغنشُ میگیرم و بعد ژله ها رو بسته بندی میکنم هر دفعه برای هر غذایی ( سوپ, خورش ها, ) یه دونه از اون بسته ها استفاده میکنم.

راستی 1* صبح به انسی زنگ زدم میگه حال حمیدرضا خیلی بده! دکتر گفته ویروس مشهدیه! جدیدا

اومده! و تا دورَش نگذره خوب نمیشه! بچه آب شده! نباید از خونه بریم بیرون! باید همش سپنج دود کنیمُ, پیاز دور خونه بذاریم.قابل توجه مامانای مشهدی!

راستی 2* میخوام برای خودم یه پیتزای جداگانه کوچولو درست کنم. با خمیر نازکتر, بدون سوسیس و پنیر کمتر!

راستی 3* اینم طرز تهیه خمیر پیتزا و خود پیتزا ( البته امروز پیتزای مرغ درست کردم )

عکس همینجا اضافه میشه

دستور خمیر پیتزا:

1 و نیم پیمانه آرد

1 استکان شیر( نصف لیوان )
1 استکان روغن مایع ( نصف لیوان شصتی های متوسط )
دو تا زرده تخم مرغ
1 ق چای خوری نمک
1 ق چ شکر
پکینگ پودر: 1 ق چ


اول زرده های تخم مرغ رو با شکر و نمک به وسیله چنگال خوب میزنیم. بعد شیر رو اضافه کردم و باز زدم تا خوب مخلوط شه! و بعد روغن مایع رو.بعد آرد و بیکینگ پودر رو که از قبل با هم مخلوط کردیم و اضافه میکنیم و خــــــوب ورز میدیم. این قسمت کار خیلی حال میده. چون خیلی خمیر نرم و یکدستی بهت میده که در نهایت به دستتم نمی چسبه! بعد 1 ساعت تو ظرف در دار بذار تو یخچال بعدش تو یه قالب یا قابلمه چدن ( من تو ماهیتابه چدن درست کردم.) خوب پهن میکنی! زیاد دوست نداشتم ظخیم باشه!( از اینجا به بعدش سلیقه ایه.) سس گوجه میمالیم رو خمیر بعدشم کمی پنیر پیتزا مواد گوشتیمو که از قبل آماده کردم شامل: گوشت چرخ کرده 300 گرم, پیاز داغ 2 ق غ, رب, کمی اویشن و نمک
ریختم روش. بعدم روشو کمــی پنیر پیتزا ریختم!بعد قارج ورقه شده زیاد ریختم. بعدش فلفل دلمه ای! بعد باز آویشن. مشکل کار من همینجا بود که همه پنیرو از اول ریختم و کش نمیومد. ولی خـــــیلی خوشمزه بودا!! در واقع باید پیتزا که با حرارت 170 درجه با فر به مدت 45 دقیقه پخته شد, در فرو باز کنیم و پنیر و بریزیم و شعله بالای فرو روشن کنیم و بعد از 5 دقیقه سریع سرو کنیم. آویشنم که هم تو مواد زده بودم هم رو خمیر پهن شده. ما خیلی دوست داشتیم. خمیرشم عالی بود. البته من خمیرمو 8 ساعت گذاشتم عمل اومد که بازم عالی بود. 

راستی4* دیروز رکورد آب خوردن خودمُ شکستم! 15 لیوان متوسط آب خوردم.

چند تا عکس از خوشگل مامان که از حموم اومده! حس میکنم ماشالا داره تپل میشه کوروشم! شمام احساس میکنین؟

 

 

 ادامه مطلبُ از دست ندین!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان چشم عسلی
18 دی 91 12:58
یعنی یه لحظه بیکار نمونیا !!!گناه داره والله. همین الان تو وبت بودم رفتم بیرون یادم افتاد قالب جدیدت رو تبریک نگفتم برگشتم میبینم دوباره قالب عوض کردی الان تکلیف من چیه خانوم معلم؟؟ولش کن این قالب و اون قالب هر دو قالب مبارک


بیکاری گناهه خواهـــر! الانم میخوام برم پیتزا رو میزون کنم! بگو ماشالا
مامان چشم عسلی
18 دی 91 13:01
راستی نگفتی اتلیه ات کجاست و اسمش چیه و ...؟
گفتنی نیست یحتمل


آتلیه معروفی نیست. تو خونه کار میکنه.
tina
18 دی 91 13:42
واااااااي اب قلم خيلي خوبه.مامان منم هميشه درست ميمنه.راستي ديروز غذا ا خيليييي خوب شد طعمش.جديد بود واسم.مرسييييي


آره غذا با آب قلم بینهایت خوشمزه تر میشه! جدی؟ خوشحالم که مرغ ترشُ درست کردی و دوست داشتی تینا جون
saba
18 دی 91 15:41
به به...دلم پیتزا خواست...نوش جونتون


شما که هنرمندی! پاشو درست کن سریع
شهرزاد
18 دی 91 20:57
میدونستی تو بی نظیرییییییییییییییییییی؟چیقده خوشگلو خوشمزسما که بسیار گرسنه شدیم.آره باهات موافقم داره یه کم تپل میشه.انقد دوست درام بچه میره حموم اینجوری سر لپاش و دماغش برق میزنه از تمیزیماشالله.خیلی داره ناز میشه


من؟ با منی الان؟ نه بابا! تو بی نظیر میبینی!
قربونش برم روز و شبام با کوروشم سر میشه! بی نهایت عاشقشم. کثیفشم خوشمزست! امتحان نکردی!
شهرزاد
18 دی 91 23:24
بچه کی کثیف بوده توام؟


وقتایی که 3 روز نمیبرمش حموم!
فاطمه و فائزه( زویشا)
19 دی 91 2:00
از حموم میاد ناز تر میشه...موهاش رفته بالا بامزه شده...لپ گلی شده خوشگل شده...



عشق منِ این آق پسرم!الهی مامانش تو عروسیش با هیکل 240 کیلویی برقصه
شهرزاد
19 دی 91 11:04
عب نداره ما که کثیفی تو این بچه ندیدیم همیشه برق میزده قلبونش برم


تو عکس ککه دیده نمی شه خوب
شهرزاد
19 دی 91 22:25
حالا من هی میخوام بگم بچه تمیزه مامانش نمیذاره


من تحمل شنیدن حقیقتُ دارم راحت باش!