کوروش کوروش ، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 15 روز سن داره

با تو بودن خوب است...

یک روز خوب ۴ تیر ۹۸ کنار حمیدرضا و کوروش

یکشنبه ( امروز بقیه عکسای آتلیه آمادست ) آخــــــــــ جون!عکس مرغ ترش اضافه شد.

1391/10/17 22:56
نویسنده : مامانی
485 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای گل خودم. دیشب محمد اومد خونه و گفت نتُ وصل کردم. دستشم درد نکنه! میدونه من چقد به اینحا عادت کردم و  یه روز نیام انگار یه چیزیم کمه! دیشب آشِ خیـــلی

خوشمزه بود و من با خیال راحت یه کاسه پر خوردم. چون کالریش زیاد نیست. پیشنهاد میدم حتما درستش کنید. غذای ثابتتون میشه! امروزم مرغ ترش درست میکنم. البته فک کنم با اون چیزی که

معروفِ به مرغ ترش فرق کنه ها! به سبک خودمه و خواهریم! البته نمیدونما! شاید بقیه هم اینحوری درست کنن! من ندیدم ولی! خلاصه امروز صبح ساعت 9 و نیم بود که بیدار شدیم و صبحانه که

خوردیم و الانم کوروشُ خوابوندم و در خدمت شمام. هر روز که آپ میکنم حرف جدیدی ندارم خوب! 

راستی1* امروز با انسی حرف میزدم گفت حمیدرضا طفلک مریض شده! صبح تبش خیلی بالا بوده! خیلی ناراحت شدم.

راستی 2* انسی گفت عصر یکی از فامیلاشون میاد اینترنتشونُ درست میکنه! ایشــــــالا! خواهری پیشاپیش بازگشت شکوه مندتُ به عالم وبلاگ نویسی خیر مقدم عرض می نمایـــــــــم.

آموزش مرغ ترش ( هنوز آماده نیست, آماده شد عکسشم میذارم )

از شب قبل رون مرغُ از فریزر بیرون میذاریم. روی مرغُ با چاقو شیار شیار میبریم و توی شیارا سیر خلال شده رو فرو می کنیم. تو یه قابلمه با ماهیتابه در دار دو قاشق غ روغن میریزیم و مرغا رو از قسمت گوشتیش میذاریم و نمک و پودر سیر و فلفل سیاه میریزیم روش, درشُ میبندیم. حرارتُ کم میکنیم تا نیم ساعت مرغ سرخ بشه! بعد از نیم ساعت یه دونه پیازُ حلقه حلقه میکنیم و روی مرغا میچینیم ( نباید با ته ماهیتابه تماس داشته باشن پیازا ) بعد یه استکان آبغوره میریزیم رو موادُ باز درشُ میبندیم و همینطور حرارت کم! تا 1 ساعت دیگه! حالا دو قاشق سوپ خوری زعفرون آب کرده رو میدیم روش و بعد از دو سه دقیقه خاموش میکنیم زیر گازُ! بفرمایید! مرغ خیـــــــــلی خوشمزه آمادست!

من چون محمد مرغ ربی دوست داره, یه سسم برای کنارش درست میکنم! یه قاشق ربُ تو یه قاشق روغن سر تفت میدم بعد پودر سیر و فلفل و نمک و یه قاشق پیاز داغ اضافه میکنم با یه لیوان آب که توش یه دونه عصاره مرغ باز کردم ) بعد از چند دقیقه که این سس به غلظت دلخواه رسید خاموش میکنم.

 راستی 3* دارم برای شام سوپ شیر درست میکنم! وای خیلی دوست دارم.

دستورشُ میذارم ادامه مطلب هر کی دوست داشت بره بخونه 

مواد لازم برای دو نفر

8 قاشق غذاخوری جو پرک ( اگه عجله ندارین جو درسته بهتر میشه )

یک پیاز متوسط

سه تا بال مرغ

2 تا عصاره مرغ یا همون گالیلا بلانکا

قارچ به دلخواه ( من 5 تا درشت داشتم ریختم )

کنسرو ذرت 2 قاشق غذاخوری ( اینم نداشتین عیب نداره )

من آب قلم داشتم یک بسته ام آب قلم ریختم ( هر کی  نمیدونه آب قلم چیه بگه! میگم بهش :) )

هویج: یه دونه متوسط حلقه حلقه شده

شیر 2 لیوان

خامه: 2 ق غ

آرد سفید: 2 ق غ

 

من که خیلی ریلکس همه موادُ به غیر از شیر و خامه ریختم تو زود پز با سه کاسه آب ! بعد

از 45 دقیقه در زودپزُ باز میکنم. اول بالهای مرغ و برمیدارم و گوشتاشو جدا میکنم میریزم تو سوپ. بعد 2

لیوان شیرُ که از قبل با خامه و آرد خوب مخلوط کردم ( جوری که آرد گولوله نداشته باشه ) به سوپ

اضافه میکنم و درشو نمی بندم دیگه چون شیر میبره! یه رب الی 20 دقیقه میذارم به غلظت دلخواهم که

رسید خاموش میکنم و با هویج رنده شده تزیین میکنم! همین! خیلی ام خوشمزه! به تنهایی یه غذای

کامله! وای بوی این سوپ وقتی تو خونه می پیچه اشتها بر انگیزه! مخصوصا برای شبای زمستون عالیه!

هر کی دوست داشت و درست کرد به منم بگه ذوق کنم وبلاگم به درد یکی خورده! 

آشپزی یاد دادنم تو حلقم!

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

tina
17 دی 91 13:45
وااااااااااي به نظر خيلي خوش مزه مياد دلم خواست.آورين آورين





مرسی آره عالی میشه. حتما درست کنید


مادر دوقلوهای ناهمسن
17 دی 91 14:13
سلام
دیگه بعنوان یک سایت آشپزی که به فکر مامانای چاقالو هست ثبتت می کنیم
دستت درد نکنه


saba
17 دی 91 14:20
من فکر کردم با اون مرغ ترش شمالی هستی
اینم باید خوشمزه باشه...من کلا مرغ دوس دارم...هر جوری باشه


نه دیگه گفتم که با اون فرق داره! آره خیــلی خوشمزه میشه! چون ما کلا مزه ترش خیلی دوست داریم.
شهرزاد
17 دی 91 14:47
با سلام به زهره.امروز اولین امتحانمو دادم به خیر گذشت فردا دو تا امتحان با هم دارم می بینی یه نمه با دیرکرد میام عذرم موجهه


ایشالا بهترین نتیجه رو بگیری خواهــر! ولی زیاد خودتُ اذیت نکن ریزه میزه من! ما اینقد درس خوندیم چی شد؟
Windysmith
17 دی 91 15:00
عكساي آتليه كو؟؟


هنوز نیومده که! شب میدشون!
tina
17 دی 91 16:05
ميشه لطفا بگي اين ته ديگاي سيب زمينيو چجوري درست ميكني كه امقد زرد و طلايي ميشه؟


کار خاصی نمی کنم! فقط روغن بیشتری ته دیگ میریزم و اول که برنج و میریزم حرارت و به مدت 5 دقیقه زیاد میکنم و بعد کم
تینا
17 دی 91 18:57
ممنونم


خواهش میکنم خانوم گل
نسترن
17 دی 91 22:25
شهلام میای با هم دوست شیم من هم از مشهد هستم


شهرزاد
19 دی 91 11:07
2 تا دیگه رو هم دادم.تو یه دونش 2نمره غلط دارم.من خر خونم دست خودم نیست اصن


ای خر خوووووووووووون ایشالا 10 بشی
شهرزاد
19 دی 91 22:26
10بشم که خود کچی میکنم


بیشین بینیم بَ بَ! برا یه نمره خود کژی؟ شفاتو از خود خودا میخوام